Neler Hakkında Yazıyorum?

30 Eylül 2016 Cuma

Piece - Dizi

Merhabalar.
Taze bitirdiğim ve resim düzenlemelerini yapıp bloğumun başına oturduğum bir dizi ile karşınızdayım. Bir J-drama olan dizimiz toplam 13 bölümden oluşuyor ve de kısacık ama içinde sizi sürükleyen olaylarla hemencecik bitiveriyor. Ben zamansızlıktan iki günde bitirdim ama azmedenler bir güne 13 bölümlük bir görsel şölen izleyebilirler. Baş rollerde Honda Tsubasa (Mizuho Suga) ve Nakayama Yuma (Narumi Hikaru) var.
Konusu şöyle; Bir gün Suga'ya bir telefon gelir. Lisedeki sınıf arkadaşı olan Origuchi Haruka kanser hastalığı yüzünden vefat etmiştir ve cenazeye çağrılmaktadır. Lisedeki herkes cenazeye katılır. Bu sırada ölen kızın annesi Mizuho Suga'nın kızının en yakın arkadaşı olduğunu söyler ve ondan kızı hakkında bilmediği bazı şeyleri ona anlatmasını ister. Ancak Suga kızla bir kez bile konuşmamıştır ve kadını bu gerekçeyle reddeder.


Karakterlerimizden biri olan Suga, çevresindekilere karşı hep kontrollü ve en işe yarar tepkileri vermeye çalışan biridir. Bu durumda onu dışarıya karşı umursamaz ve soğuk yapmıştır. Ancak hayatının her döneminde de bunun eksilerini görür. Bir de Narumi var ki sormayın gitsin. Her kıza iltifatlar yağdıran. Kibar mı kibar. Canının istediğini yapmaktan çekinmeyen bir çocuktur. İşte bu ikili bir şekilde herkesten gizli Narumi'nin evinde buluşmaya başlarlar. Narumi prensip gereği pek çok kızla takılır ama hiç birine kız arkadaşım demez. Suga da bunu bildiği halde anlamlandıramadığı duygularla onun peşinden gider.

Aslında bu hep aynı değil midir? En aklı başında dediğiniz, çevresindeki herkesin beklentilerini karşılayan kişinin içinde öyle tutkular vardır ki kimse bilmez. Ve o kişi de bunlar bir açığa çıksa dünya yerinden oynayacak sanır.

Neyse efendim, kızımız bir an durup düşünür ve çevresinden aldığı 'soğuk, umursamaz' şeklinde olan ithamların altında kalmamaya ve kendini değiştirmeye karar verir. Öncelikle ölen arkadaşının annesinin istediğini yerine getirecektir. Annesi kızının kürtaj yaptırdığını söyler ve ondan Origuchi'nin erkek arkadaşını bulmasını ister. Kızımız çıktığı bu yolda eski zamanlarda kimsenin dikkat etmediği pek çok şeyi öğrenecek ve arkadaşlık, aşk, yardımlaşma gibi güzel duyguları tanıyacaktır.
Ben neredeyse tüm uzak doğu yapımları Yeppudaa'dan izliyorum. Bu diziyi de oradan arşivledim. Eğer aradığınız kaliteli ve düzeninin çok sistematik olduğu bir site arıyorsanız bir göz atın derim.
Gel gelelim benim en sevdiğim spoi kısmına. Ah.., nasıl anlatsam ki. Dizi o kadar anlamlıydı ki her replikte gerçekten etkilendim. Kendimizi insanlara kapatmanın ve sonrasında gelen pişmanlıkların dizisiydi kesinlikle. Sonunda hala başka bir şey olsaydı desem de Narumi'den ancak öyle bir şey beklenirdi. Narumi gitmesi gereken bir karakterdi, öyle ki geriye gerçekten sevebilen biri olarak gelsin. Ha şu an gelir mi bilmiyorum ama gelse fena olmaz. Bir ikinci sezon keyif verici olacaktır.

-Opening şarkısı çok güzel ve sözleri dizi ile birebirdi bence. Her bölüm şarkının başını ve sonunu hevesle bekledim. You are my missing piece.

-Narumi ve Suga'nın 'Hangisi?' diyaloglarının hepsi çok güzeldi. İçimden bile bile yanlışı seçmek dedim. 'Belki yaralanacağım ama şu an mutluyum.'

-Otobüsle başlayan bir şey. Dizide yanlış otobüse binmek üzerine yapılan tespitlerde düşündürücü. Acaba ben ne yapardım? Sanırım ben yanlış otobüsle dünyanın sonuna gitmek isterken otobüsten inip eve dönüş yolunda hala o otobüste olduğunu hayal edenlerdenim.

-'Son zamanlarda... sensiz uyuyamıyorum.'

-Senin hakkında daha çok şey bilmek istiyorum. Mesela o huzur kokan evin nasıl ızdırap verici bir yer olduğunu...


-Biraz da Suga ne düşünüyormuş bakalım.

-Zamanla kızımızın bulduğu sonuç...

-Böyle düşünmek çok üzücü olurdu sanırım. Dostlar iyi ki var.

-Bu da benim hayatta çok istediğim bir şey. İstediğim ama aynı şekilde korktuğum bir şey...

-Bize Ogurichi'yi hatırlatanlar.
Zambaklar
Fırça darbeleri

-Ve hayatta dağıldığımız zamanlar.
Her şeyden öte her kare ayrı güzel değil mi?

-Ve bir de uzun zaman sonra biten hasret.

-Bu da eski ilklerden, asla unutulmayanlardan.

-Hiro? Narumi?




-Sonu boşa da çıksa gösterilen ilk cesaret.

-Son olarak göz sağlığınız için birkaç şey. :)
Nakayama Yuma'nın iki zıt karakteri bu kadar güzel canlandırması da takdire şayan. Yüzüne alışmam zor oldu ama Hiro'yla yaptığı son vuruşla oyunculuğuyla benden geçer not aldı. Şimdi yaşları da o kadar büyük değil anlayışlı olmak lazım. :)

Evet yine bir sona geldik. benim severek izlediğim ve hemen yazmak istediğim bir diziydi. Siz de J-dramaları seviyorsanız kesinlikle izleyin. Kaliteli bir dizi. İçinde geçen sözlerle de güzel mesajlar veriyor. İzlemek isteyenlere iyi seyirler.
Mutlulukla kalın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder