Neler Hakkında Yazıyorum?

21 Haziran 2017 Çarşamba

Oyasumi Punpun - Manga

Merhabalar.
Bir manga tanıtımıyla karşınızdayım. Tanıtımı diyorum çünkü hiç spoi vermemeye çalışacağım. Manga o kadar güzel ki hissettireceği tüm duyguları okurken yaşamanızı istiyorum. Bir de konusu bakımından kişileri ruhsal olarak etkileyebilir. Bunun için yaşı küçük olanların okumak için biraz daha beklemelerini tavsiye ederim.
Anlamı Japonca'da 'İyi geceler Punpun' demek. Mangakası Asano İnio. Diğer mangaları da benzer konularda ama bana göre en güzeli Oyasumi Punpun.
Punpun baş karakterimizin adı. Diğer mangalardan pek çok yönden ayrılıyor Oyasumi Punpun. Mesela Punpun'un belli bir görünüşü yok. Seri ilerledikçe yaşadıklarına göre görüntüsü de değişiyor. Belki de biz onun ruhunu görüyoruz. Küçükken ne kadar sevimli bir şeyse büyüdükçe karanlığı da artıyor. Konusu şöyle, yaşadığı şehirde mutlu bir hayat sürmekte olan Punpun babasının annesini öldürmesiyle bir anda hayatın gerçekliğinin farkına varır. Bu genel her yerde yazan konusu. Bana göre bir çocuğun büyüme sürecini en acılı yönleriyle anlatan bir hikaye. Mangaka yaşadığı ülkenin insanlarını öyle güzel gözlemlemiş ki kimin neden öyle davrandığı anlayabiliyorsunuz. Her zaman değil tabi. Hala aklıma yatmayan karakterler var.
Ben konuyu bir cümleyle yazdım ama manga içinde öyle fazla konu var ki. O an şehirde yaşanan olaylar, Punpun'un dayısının yaşadığı hayat, arkadaşları arasındaki yaşananlar... ve daha saymayı unuttuğum pek çok şey. Ben mangayı geçen sene okudum ve şu an bir daha okumayı düşünecek kadar heveslendim. :)
Aşağıya birkaç resim koyup buraları böyle bırakıyorum. Ve şiddetle Punpun'u okumanızı tavsiye ediyorum. Manga okumayan biri iseniz bile Punpun boş geçmemeniz gereken bir hikaye.
(Okurken sağdan sola okumalısınız. Ve bir kez daha yaşı küçük olanlar daha ileri ki yıllara erteleseler iyi olur.)

-Şehir çizimleri benim en sevdiklerim mangalarda.
-Henüz küçük olan Punpun.
-Çoğu zaman benim de istediğim tek şey.
-Ve bir aşk, Aiko.
-"Ama bahar kesin gelecekti."
-Sanırım bu adam içimizde kendimizi hep olumsuz yönlendiren o taraf olarak resmedilmiş. 
*
*
*
*
*
Görseller hikayeyi tanımlayan nitelikte değil sadece ben okurken hoşuma giden kısımları almıştım. Düşünenlere şimdiden keyifli zaman geçirmelerini dilerim. Punpun'u unutamayacaksınız. İnternette mangadan ilham alınan dövmeler de gördüm. Çok güzellerdi. Özellikle minimal dövmeler bayılan biri olarak çok beğendim hepsini. Bu günlük bu kadar.
Mutlulukla kalın.

2 yorum:

  1. Geçen sene okudum demissin de 85.bolumdeyim babası annesini öldürmedi ki yanlış anlamissin herjalde annesi hastanede şuan?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklı olabilirsiniz. Çok önceden okudum. Ama babasının annesine zarar vermesi Punpun'u ilk sarsan olaydı. Fırsat bulursam tekrar bölümlerine bakacağım. Düzeltmeniz için teşekkürler. :)

      Sil