Neler Hakkında Yazıyorum?

4 Eylül 2017 Pazartesi

Murphy's Law of Love - Dizi

Merhabalar.
Hayatımda izlediğim ilk Tayvan dizisini anlatmak için bugün sizlerleyim. Beni çeken şey tartışmasız içinde Murphy kanunlarının geçmesi oldu. Biraz izleyince de gerçekten sevdim. Ama anladım ki Tayvan ve Tayland dizileri bana göre değil. Filmleri için aynı şeyi söyleyemem çünkü filmlerini beğendim.
Aslında bana göre Murphy kanunları deneysel işlerde daha geçerli olur ama bazı maddelerini sosyal hayata da adapte edebiliriz. Dizi de daha çok gönül işlerini içeren kanunlar oluşturulmuştu. Yani hemen hepsi asıl kanunlarla aynı değildi.
Konusu, Guan Xiao Tong (Li Jia Ying) hayatında Murphy kanunlarının egemen olduğuna inanan bir psikologdur. İşler ters giderse diye hep yedek planlar hazırlar. Bir gün çok sevdiği sevgilisi tarafından terk edilir. Bunu bir türlü atlatamayıp tüm gününü kişisel gelişim ve ilişki üzerine yazılan kitapları okuyarak geçirir. Birkaç ay sonra bir ajansta "aşk doktoru" olarak işe başlar. İnsanların gerçekte kendilerine uygun olan kişilerle tanışıp aşık olması böylece hasar almadan ilişkilerini sürdürmelerine hedefler. Ancak bir gün kendi çöpçatanlık ajanslarının karşısına bir boşanma ajansı açılır. Buranın sahibi de Ji Jia Wei (Danson Tang)'dir. Sevgilisine evlenme teklifi yaptığı günün ertesi günü terk edilen ve tek bir elveda sözcüğü bile duymayan yaralı bir adamdır. İnsanlar ayrılırken birbirlerine hak ettikleri vedayı yapabilsin diye bu ajansı kurmuştur. Çiftlerin istediği konseptte bir boşanma partisi yapılıyor ve bu partide son sözler söylenip vedalaşılıyordur. İşlerinde başarılı olmak isteyen bu iki karakter pek çok kez karşı karşıya gelir. Bir de işlerine burnunu sokmaya bayılan ofis çalışanları da olunca çözülemez bir düğümün içinde bulur ikili kendilerini.

-Karakterlerimiz.
-Ortak iş yaparken arada buzlar eridi.
-Anonim şekilde aşk doktoruyla dertleşen Ji Jia Wei
Başta böyle her şeyi döktü ortaya ama sonra ya ben bunları nasıl anlattım diye kendini yedi.
-Sonra kaçınılmaz aşk başladı.

Bir sürü süper ötesi resim var maalesef bir türlü yükleyemiyorum. Artık izleyenlere özel olsun onlarda. Dizi ile ilgili beni rahatsız eden birkaç şey vardı onları da yazayım. Erkek karakterin her sahnede koğuş ağası gibi eli belinde gezmesi, kızın sevimli olacağım diye yaptığı yapmacık hareketler, bir de oyunculuklardaki tutukluk. Bu Asya dizilerinde çokça mevcut maalesef. Muhafazakar bir sahne sergileyeceğiz diye buzdolabından hallice aşık sahnesi çekiyorlar bunda toplumun etkili olduğunu var sayıyorum. Ama oyunculuk yapacaksan biraz da yaşayarak oynaman lazım. Benim için çok ayrı bir yeri var rol yapmanın sanırım herkesten de bu tutkuyu bekliyorum izlerken ama her zaman bulabildiğim söylemez.
Artısıyla eksisiyle genel olarak keyif verici bir diziydi. Mekanlar ve dekorasyon harikuladeydi bu arada. Bu türü sevenler için bir tavsiye. Aşk doktorunun ilişkiler hakkında söylediği çok doğru sözler var bir de. Ah bir yükleyebilseydim. :( Diziyi resimlerin yanında adı bulunan Tayvan Drama sitesinden izledim ben siz de oradan izleyebilirsiniz.
Mutlulukla kalın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder